Jak kategoryzować off-road?

Generalnie jest to typ rajdów szybkościowych. W tym przypadku można wyszczególnić chociażby bardzo dobrze każdemu znany rajd Dakar. Kolejny rodzaj to turystyka offroadowa, a zatem turystyka 4x4, jaka opiera się na przemieszczaniu się autem terenowym po bezdrożach. Często taka turystyka zaliczana jest do sportów ekstremalnych. To prawdziwa pasja wielkich zapaleńców a także chętnie wybierany sposób na organizację imprez firmowych, kiedy można nieco poszaleć wyzwalając ogromne ilości adrenaliny. Jeżeli chodzi o jazdę offroadową, to w każdym przypadku wiąże się ona z odpowiednim, konkretnie wymaganym do danego typu przejazdu, uwarunkowaniem terenowym danych tras pokonywanych przez zawodników.
Jest to niesamowicie istotne z racji dopasowania danej klasy samochodu terenowego. I tak ogólnie rzecz biorąc można wyróżnić pięć terenów, jakie są najczęściej dominujące i najszerzej wybierane w dziedzinie offroadu. Jest to trasa kamienista, wodna, piaskowa, błotna, szosowa, szutrowa oraz leśna. W tym ostatnim przypadku offroadowcy jeżdżą przez bardzo wysokie trawy. Rajdy mają być natomiast po to organizowane, aby nie tylko zwyczajnie pokonywać długie kilometry na rozpędzonych autach terenowych, ale przede wszystkim przejeżdżać przez wiele rozmaitych przepraw i przeszkód. Są to często po prostu przeszkody naturalne takie foliowe obuwie ochronne jak chociażby doły, rzeki, koleiny, strome podjazdy, zjazdy czy też doły błotne.
Warto wiedzieć, że do offroadu niezbędne jest stosowne sprawdzenie wozu i przygotowanie go w należyty sposób, aby nie doszło przypadkiem do zaniedbań, które przy tak dużej prędkości mogą spowodować tragiczne w swych konsekwencjach skutki. I tak konieczne jest wybieranie wyłącznie odpowiednich aut, przeznaczonych sticte do offroadu. W naszym kraju ten rodzaj rajdów jest o otwartym profilu, co sprawia, że można w nich zaobserwować nie tylko profesjonalistów, ale i kompletnych amatorów offroadu.

Źródło: